20 Haziran 2009

Bahçedeki hazine

simya

İşsiz olmak benim seçimim ve şu anda iş aramıyorum bile. İnsanlara tuhaf geliyor bu davranışım. Ne zaman bir tanıdıkla karşılaşsam bana acıyan gözlerle bakıyor, endişelenmemi, elbet iyi bir iş bulacağımı söyleyerek beni teselli etmeye çalışıyor. Ben de onlara endişelenmediği hatta bu durumdan memnun olduğumu belirtince bana şaşkın gözlerle bakıyorlar. Gözlerinde “ Bu kız çıldırmış olmalı” alt yazısını okuyabiliyorum ama o kadar kibarlar ki bunu yüzüme direkt söyleyemiyorlar.

Yapmak istediğim tek şey var şu anda. Sırt çantamı alıp, kendimi yollara vurmak. Tıpkı rüyasında gördüğü hazinenin peşinden giden Endülüslü çoban Santiago(Paulo Coelho’nun yazdığı Simyacı kitabının baş kahramanı) gibi.

Aslında yapılan yolculuk, içsel yolculuğun maddeye bürünmesi.

Benim de aradığım bir hazine var: bilgelik ve huzur.

Yaşlı bir ağacın gövdesine sırtınızı yaslayıp,  rüzgarlarla bir sağa bir sola savrulan otları seyrettiğiniz ve bir bütünün parçası;otun, böceğin, ağacın,toprağın,bulutun ta kendisi olduğunuzu hissettiğiniz türden bir huzurun hayatıma egemen olmasını istiyorum. 

Böyle bir huzura erişmenin bilgelikle olacağını hissediyorum. Ama işin garip yanı, bu bilgeliği ve onun sonucu olan huzuru nasıl, nerede bulacağımı bilmiyorum.

Santiago, hazinesini kat ettiği onca kilometreden sonra evinin bahçesinde bulmuştu.

Bahçemi kazsam ne çıkar acaba?

Şarkı: “Return to Innocence: Enya-Pure Moods”

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu yazını okur okumaz seni hemen izleme listeme aldım. O kadar yakın hissettim kendime. Ben senin kadar güclü duramadım sanırım, o acıyan gözlere dayanamayıp artık bir işe girdim ve şu an çok mutsuzum. sen en iyisini yapıyorsun, eğer ki mesleğin de sana zevk verecek bir dal değilse daha da hırpalama kendini boşver. ya hobilerini geliştir bu alanda sana yetecek kazancını cıkar ya da oluruna bırak her şeyi. Zaten Allah demiyor mu rızkı ben veririm diye. Eninde sonunda rızkın bir yerden gelecek yani, kasmaya ne gerek var. Huzur olmadıktan sonra bir şeyin tadı kalmıyor...

ben de beklerim bloguma..

Adsız dedi ki...

yalnız yeni farkettim bu yazıyı ta haziran 2009da yazmıssın:)) neyse, belki uğrar okursun

Yorum Gönder

Lütfen görüşlerinizi paylaşın...