2 Haziran 2009

Kurabiye yaptım

Evde boş boş otururken içimden kurabiye yapmak geldi ve Emine Beder’e ait bir tarifi kullanarak kurabiye yaptım. Harika oldu.

Malzemeler

  • 1 yumurta
  • 1 yumurta akı
  • 1/2 paket margarin veya tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 3 su bardağı un
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı

Unu, yumurtayı, yoğurdu şekeri ve yumuşamış yağı bir kabın içine koyun ve yoğurun.(eğer hamur cıvık olursa içine biraz daha un ekleyebilirsiniz.)

Hamuru iki eşit parçaya bölün. Parçalardan birinin içine kakaoyu ekleyip yeniden yoğurun. Beyaz hamuru ve kakaolu hamuru merdaneyle 3 mm kalınlığında açın.(açarken zemine biraz un serperseniz hamur kalıpları yapışmayacaktır böylece daha kolay çıkarabilirsiniz.)

Beyaz hamuru kurabiye kalıpları ile kesin.(Evde kalıp olmadığı için ben bardak kullandım.)Kakaolu hamuru da küçük kalıplarla (ben küçük çay bardağı ile kestim)kesin.

Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye yerleştirin beyaz hamurları. Üzerlerine fırçayla yumurta akını sürüp kakaolu hamur parçalarını yapıştırın.

150 derece önceden ısıtılmış fırında kurabiyelerin üzeri pembeleşinceye kadar pişirin. Kurabiyeleriniz hazır. Afiyet olsun.

kurabiyeler

 

kurabiyeler2

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen görüşlerinizi paylaşın...