30 Mayıs 2009

Kadın var Kadıncık var…

Dün arkadaşımı çağırdım beraber çikolatalı kurabiye yapmak için.

O gelmeden önce de mantarlı milföy börek hazırladım fırına koydum, arkadaşım o esnada geldi, ben bulaşıkları yıkarken o da çikolatalı kurabiyesini hazırlamaya koyuldu.

Mantarlı milföy böreğim, tarifte belirtildiği üzere 180 derece fırında 20 dakika durmasına rağmen biraz fazla pişmişti. (bakınız aşağıdaki fotoğraf)

Şekil 1a

Neyse sevgili arkadaşım da bu arada kurabiyeleri fırın tepsisine yerleştirmeyi bitirmişti ve biz, fırının biraz soğumasını bekledikten sonra onları da fırına sürdük.

Kurabiyeler fırında pişerken ben de bloğumda yayınladığım 6. his videosunu arkadaşıma gösteriyordum. Arada da kurabiyelerin pişip pişmediğini de kontrol ediyorduk.

Bir süre sonra mutfaktan yanık kokusu gelince, mutfağa gittik, fırından resmen duman çıkıyordu, ben pişirme kağıdının yandığını düşündüm saf saf.

Fırından hemen tepsiyi çıkardım ama görüntü inanılmazdı, bir tepsi dolusu kurabiye kömür olmuştu.

Verilen onca emekten sonra kurabiyelerin yandığını görmek çok üzücüydü ama yapılacak bir şey yoktu.

2. kömür tadında yemek maceramı bugün yaşadım. Konserve patates, bezelye ve havuç garnitürü almıştım marketten, içine biraz da mantar ekleyerek akşam yemeğimi ocağa koydum.

Bu arada, internette blog tasarımlarına baktım, kız kardeşimle telefonda konuştum.

Ocakta yemek olduğu tamamen aklımdan çıkmış.

Neden sonra mutfağa gitmek için odamdan çıktığımda mutfaktan gelen dumanın tüm koridoru kaplamış olduğu gördüm.

Suyunu çeken yemek, kömürleşinceye kadar pişmişti, tencere  ve ocak da tanınmaz haldeydi.

Rahmetli anneannemin sesi kulaklarımda çınladı:" “Kadın var KADINCIK var.”

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen görüşlerinizi paylaşın...