23 Mayıs 2009

Vejetaryen Maceralar

1 ay 10 gündür vejetaryenim,  ve bu kadar kısa sürede bile komik vejetaryen anılarım oldu.

Kız kardeşimle biraz gezmek alışveriş yapmak için büyük bir alışveriş merkezine gittik. Tabii biraz dolandıktan sonra acıkınca alışveriş merkezinde bulunan restoranlardan birinde yemek yemeye karar verdik. Kardeşim hamburger yemek istedi, ben de hemen hamburgercinin yanında yer alan sözde İtalyan pizzacısını tercih ettim. Vejetaryen olduğumu söyleyince kasada duran görevli bana 2 çeşit pizza gösterdi kocaman tepsilerde sergilenen. Birinin üzerini yuvarlak dilimler halinde ne olduğunu kestiremediğim bir madde süslüyordu, merakla sordum. Görevlinin cevabı, sucuk dilimleriydi. Vejetaryenlere sunulan parmesan peynirli pizzaya sucuk dilimlemişlerdi.:)

Diğer komediyi ise kız kardeşimin kayınpederinin bizi yemeğe götürdüğü kasap dükkanında yaşadım. Yanlış okumadınız, kasaba gittik yemek yemek için. Hem kasap, hem restoran, ikisi bir arada. Bir yanda müşteriler gelip bana şuradan bir kuzu ön kol diyor, diğer yanda dükkanın içine yerleştirilmiş 4-5 masada ise müşterilere köfte, et kavurma gibi yemekler sunuluyor.

Neyse masamıza yerleştik, garson geldi siparişleri almak için. Bana ne almak istediğimi sorunca, saflık edip ben vejetaryenim dedim ve ekledim et yemiyorum diye garsonun yüzünde saniyelik beliren şaşkın ifade üzerine. Bunun üzerine garson ne dese beğenirsiniz? “İyi abla, o zaman ben sana tavuk şiş getireyim”

Tabii, tahmin edebileceğiniz gibi salata ile idare etmek durumunda kaldım. Bu arada kız kardeşimin kayın pederi ortaya karışık ızgara ve köfte siparişi vermişti, ben salatamı didiklerken bana acımış olacak ki   “Kızım, bir tanecik köfte ye bari, bir taneden bir şey olmaz.”

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen görüşlerinizi paylaşın...