7 Nisan 2009

Neden spor yapıyorum?

İşsiz kaldıktan sonra, eve kapanmıştım, sigara almak dışında dışarı çıktığım yoktu, yürümüyordum bile. Sonra düşündüm, şu anda yürüyebilecek gücüm var, çok şükür ayaklarım,dizlerim sağlam. Bir gün gelecek-ki gelirse tabii- yaşlanacağım, değil yürümek yerimden kalkmak bile zor gelecek. Öyleyse gücüm kuvvetim yerindeyken, vücudumdaki her bir kas görevini yerine getirebilecek durumdayken, neden kaslarımı kullanmayım? Neden sınırlarımı zorlayarak daha sağlıklı, daha zayıf, daha güzel bir vücuda sahip olmayım?

Yeni insanlarla tanışmak için de bir fırsat olur diye düşündüm. Her insan farklı bir hikayeye sahip ben de hikayeleri severim.

Böylece spor yapmaya başladım, iyi ki başlamışım diyorum şu anda. Spor yapınca, temizlendiğimi hissediyorum, yenileniyorum.

Yeni insanlarla da tanışmaya başladım. Gerçi spor salonuna gelen kişilerin çoğunun başkalarıyla konuşmaktan, göz göze gelmekten hatta selam vermekten bile kaçındığını söyleyebilirim. Spor salonunun kapısından içeri girip kimseyle ilgilenmiyorlar. İlk gittiğimde ben de biraz çekingen davrandım, ama şimdi salonda gördüğüm kişilere gülümsemeye gayret ediyor, onlarla sohbet etmeye çalışıyorum.

yogaYoga dersi de veriyorlarmış gittiğim salonda. Ona da katılmayı planlıyorum. Gerçi bir odun ne kadar esnekse ben de o kadar esneğim, yoga hareketlerini yapamam herhalde başlangıçta. Ama yine de deneyeceğim.

Tabii, işin bir de felsefi yönü var. Onu da incelemem, öğrenmem gerek. Aksi takdirde, yoga yarım kalır.

Peki ya siz? Spor yapıyor musunuz? Hiç yoga yaptınız mı?

 

 

 

 

 

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen görüşlerinizi paylaşın...